Thursday 3 October 2013

Cara Peringatan Paling Konsisten

Aku selalu berbicara tentang konsep insan. Insan itu sendiri maksudnya lupa, yang memerlukan peringatan demi peringatan secara berterusan atau dalam bahasa canggih sikit; konsisten.

Setiap manusia normal pasti akan sibuk dengan urusan harian, keluarga dan sebagainya. Lambat laun kita pasti akan lupa dan mengabaikan tuntutan, ujian dan kesusahan yang dialami sebelum ini. Aku pun bukan lah baik sangat. Sejak dah selesa dengan kehidupan baru ni, dah semakin lalai dan kehidupan kembali seperti biasa. Kadang-kadang terpikir juga, Allah dah tarik balik ke keinsafan yang diberikan beberapa ketika dulu.

Pikir punya pikir, aku jumpa satu cara untuk muhasabah dan memberi peringatan kepada diri sendiri yang paling mudah. Aktifkan diri dalam komuniti dan sertai aktiviti-aktiviti yang dijalankan.

Memang bukan mudah, tapi setiap dari kita mampu melakukan. Tidak juga besar modalnya, hanya perlu sertai, ambil kisah dan bantu mana termampu dengan nasihat & doa.

Untuk itu, aku mengajak sahabat-sahabat semua menyertai program dibawah.


Program pendek, sekejap juga. Terbuka kepada sesiapa yang berminat. Positive, negative, lelaki, perempuan, tengah-tengah, semua boleh join. InsyaAllah, dari penyertaan dalam aktiviti sebegini, kita akan lebih sedar siapa diri kita dan sentiasa beringat. Masih tak terlambat.

Yang paling penting, aku nak promosikan website http://www.amalfirdausi.org

Banyak informasi, ilmu dan pengisian yang boleh sahabat-sahabat dapat disana. InsyaAllah.

Nak jumpa hismaghfirah? Aku akan berada di sana esok.

#perasanretisss haha

No comments:

Post a Comment